09 April 2012

Surat dari pembaca blog.

Surat dari pembaca blog.


Assalamualaikum....

Dulu saya belajar di perinkat diploma, saya hanya tinggal di surau kolej kerana kekangan kewangan.

Di surau menjadi tempat tinggal saya selama hampir 1 tahun, satu ketika dalam tahun 2006 saya terdetik hati ingin membeli kompas arah kiblat.

Sampai di surau kolej, saya letakkan, rupanya kiblat telah salah dipasang garisan karpet untuk saf.

Saya maklumkan pada beberapa pihak, namun ianya tiada ditiik beratkan pihak sepatutnya.tak lama kemudian saya pindah

Selepas saya graduan, lama hingga dalam tahun ini 2012 saya sempat berkunjung ke kolej itu, dan menuju ke surau untuk melihat tempat yg saya pernah berteduh,

Namun saya dapati garisan karpet telah di tukar pada arah yg saya pernah minta ditukar 6 tahun lalu....syukur hati saya.....

Pertanyaan saya pada ustaz....jika itu hasil jasa dari saya dapat membetulkan kiblat,

Kerana saya begitu terharu melihatnya....seakan ingin menitis air mata.....

Apakah ganjaran yg dijanjikan Allah, adakah Hadis dan Al-Quran ada menyebut tentang perkara itu jasa seperti itu....

Mohon jelaskan....

- From my IPad -
- Di Hantar dari IPad -


wa'alaikumussalam, terima kasih dan tahniah kerana berkhidmat kerana Allah. Cuma jangan ada dalam hati kita rasa ada syer (saham) slps buat kerana semua yg baik itu datang dari Allah Ta'ala.

يقول الله تعالى (وان تعدوا نعمة الله لا تحصوها ان الله لغفور رحيم  ) النحل 18
jika engkau mengira nikmat Allah, nescaya tidak akan terkira banyaknya.

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم (من دعا الى خيرا كان له من الاجر مثل اجور من تبعه
sabda Nabi s.a.w. sesiapa yg mengajak kpd kebaikan nescaya akan dapat pahala seperti orang yg membuat kebaikan yg dia anjurkan.

wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment